Για σχόλια, παρατηρήσεις, διορθώσεις, αβλεψίες κλπ μη
διστάσετε να επικοινωνήστε μαζί μου. Όσες προσομοιώσεις φέρουν το όνομά μου είναι ελεύθερες προς χρήση από
όλους, αρκεί να μην αλλαχθούν τα σύμβολα πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα
αρχεία μπορείτε να τα βρείτε στο menu Download.
Σύνδεση
Με δυο λόγια
Ας υποθέσουμε πως ένα παγόβουνο έχει ύψος 100 μέτρα, πόσα μέτρα άραγε θα φαινόταν πάνω από την θάλασσα?
Μόνο τα 10m, τα υπόλοιπα 90m θα ήταν κάτω από την θάλασσα! (Αυτό δικαιολογεί την έκφραση "Η κορυφή του παγόβουνου")
Με την συγκεκριμένη προσομοίωση μπορείς να μελετήσεις την σύνθεση δύο απλών αρμονικών ταλαντώσεων. Έχεις την δυνατότητα να μεταβάλεις την συχνότητα το πλάτος και την αρχική φάση κάθε ταλάντωσης. Την αλλαγή της αρχικής φάσης εκτός από το σύνθετο πλαίσιο μπορείς να την μεταβάλεις σύροντας τα περιστρεφόμενα διανύσματα στο πάνω σχήμα. Αν είναι τσεκαρισμένη η επιλογή 'Επικάλυψη' τότε οι απομακρύνσεις σχεδιάζονται σε κοινό διάγραμμα για άμεση σύγκριση. Έχεις επίσης την δυνατότητα να σύρεις την κατακόρυφη γραμμή και να καθορίσεις την χρονική στιγμή.
Με την συγκεκριμένη προσομοίωση μπορείς να μελετήσεις το φαινόμενο του διακροτήματος. Έχεις την δυνατότητα να μεταβάλεις την συχνότητα της μιας ταλάντωσης και την συχνότητα του διακροτήματος καθώς και το πλάτος της ταλάντωσης (ήχου). Έχεις την δυνατότητα να σύρεις την κατακόρυφη γραμμή που αντιπροσωπεύει την χρονική στιγμή. Αν επιλέξεις να ακούγεται ο ήχος τότε δεν έχεις την δυνατότητα να τρέξεις πιο αργά την προσομοίωση παρά μόνο σε πραγματικό χρόνο. Προκειμένου να είναι δυνατός ο συγχρονισμός στην αναπαραγωγή του ήχου και της ταλάντωσης ενός σημείου σε εύκολα αντιληπτό χρονικό διάστημα οι κυματομορφές σχεδιάζονται με συχνότητα 100 φορές μικρότερη από την αναγραφόμενη. Έτσι αν επιλεγούν συχνότητες f1=300 Hz και fδ=0.2 Hz οπότε και f2=300.2 Ηz τότε ο μεν αναπαραγόμενος ήχος θα είναι συχνότητας 300.1 Hz, αλλά οι απεικονιζόμενες κυματομορφές έχουν συχνότητες 3 Ηz (100 φορές μικρότερη) και 3.2 Ηz.
Προσομοίωση με την οποία μπορούμε να μελετήσουμε την ευθύγραμμη ομαλή κίνηση. Για να μεταβάλλουμε την ταχύτητα του σώματος μπορούμε να σύρουμε το διάνυσμα της ταχύτητας, το διάγραμμα ταχύτητας - χρόνου καθώς και το διάγραμμα θέσης χρόνου αλλάζοντας την κλίση της ευθείας. Για να μεταβάλλουμε την αρχική θέση του σώματος μπορούμε να σύρουμε τον μοτοσυκλετιστή, τον άξονα της κίνησης ή το κίτρινο σημείο στο διάγραμμα θέσεως - χρόνου. Για να μεταβάλλουμε τον χρόνο θα πρέπει να σύρουμε τα μαύρα σημεία σε ένα από τα διαγράμματα κάποια χρονική στιγμή. Αν επιλέξουμε ρυθμίσεις μπορούμε να μεταβάλλουμε τις κλίμακες στα διαγράμματα και στον άξονα κίνησης.